Ιστορία | ΣΕΛΙΔΕΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ | hits: 1967
Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΜΑΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΗ ΝΙΚΗ ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΙΑΠΩΝΙΑ.
παρουσίαση
του Κωστή Παπαϊωάννου
Κυρ, 31 Αυγ 2014

Η ομιλία αυτή του Μάο Τσε-τουνγκ εκφωνήθηκε σε μια συνεδρίαση στελεχών στο Γιενάν στις 13 Αυγούστου, 1945. Η μελέτη της είναι πολύ χρήσιμη για όσους ενδιαφέρονται να εξετάσουν σοβαρά την ελληνική Ιστορία της δεκαετίας του '40. Στις μέρες που γίνεται αυτή η συνεδρίαση ο παγκόσμιος πόλεμος τελειώνει, το κομμουνιστικό κόμμα με τον Κόκκινο Στρατό έχει διεξάγει έναν νικηφόρο πόλεμο αντίστασης ενάντια στους Γιαπωνέζους εισβολείς και έχει αντιμετωπίσει με επιτυχία τις επιθέσεις του Τσανγκ Κάι-σεκ και του Κουομίταγκ που υποτίθεται ότι επίσης πολεμάει τους Ιάπωνες. Η ομιλία αποσκοπεί στην προετοιμασία του Κομμουνιστικού Κόμματος Κίνας για τον μεταπολεμικό πολιτικό πόλεμο που είναι φανερό ότι θα ξεσπάσει και θα είναι επίσης παγκόσμιος.

Μετάφραση από τα αγγλικά,επιλογή αποσπασμάτων,σχόλιο και υπότιτλοι Κωστής Παπαϊωάννου.
Θεσσαλονίκη, Μάρτιος 2005

 

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ

Αυτές είναι μέρες τεράστιας αλλαγής στην κατάσταση στην Άπω Ανατολή. Η παράδοση του ιαπωνικού ιμπεριαλισμού είναι τώρα η μοιραία κατάληξη. Ο αποφασιστικός παράγοντας για την παράδοση της Ιαπωνίας είναι η είσοδος της Σοβιετικής Ένωσης στον πόλεμο. Ένα εκατομμύριο στρατεύματα του κόκκινου στρατού μπαίνουν στα βορειοανατολικά της Κίνας• αυτή η δύναμη είναι ακαταμάχητη. Ο Γιαπωνέζικος ιμπεριαλισμός δεν μπορεί πλέον να συνεχίσει την μάχη. Ο σκληρός και πικρός Πόλεμος Αντίστασης του κινέζικου λαού στέφεται με τη νίκη. Σαν ιστορικό στάδιο, ο Πόλεμος Αντίστασης ενάντια στην Ιαπωνία τελειώνει. (...)

Τι γίνεται με το Κουομίταγκ; Εξετάστε το παρελθόν του, και μπορείτε να μιλήσετε για το παρόν του• εξετάστε το παρελθόν και το παρόν του, και μπορείτε να μιλήσετε για το μέλλον του. Στο παρελθόν, αυτό το κόμμα επέμεινε σε έναν αντεπαναστατικό εμφύλιο πόλεμο για δέκα ολόκληρα χρόνια. Κατά τη διάρκεια του Πολέμου Αντίστασης εξαπέλυσε προώθησε τρεις μεγάλης κλίμακας αντικομουνιστικές εκστρατείες, το 1940, 1941 και 1943, κάθε φορά προσπαθώντας να αναπτύξει την επίθεση σε έναν πανεθνικό εμφύλιο πόλεμο. Ήταν μόνο λόγω της σωστής πολιτικής που υιοθετήθηκε από το κόμμα μας και την αντίθεση του λαού ολόκληρης της χώρας, που οι προσπάθειές του απέτυχαν.

Όπως ξέρει ο καθένας, ο Τσανγκ Κάι-σεκ, (...) είναι ένας εξαιρετικά βάναυσος και απατηλός τύπος. Η πολιτική του ήταν να κοιτάζει με τα χέρια σταυρωμένα, να περιμένει τη νίκη, να συντηρεί τις δυνάμεις του και να προετοιμάζεται για τον εμφύλιο πόλεμο. (...) Στα τελευταία οκτώ χρόνια έχουμε αλλάξει θέσεις με τον Τσανγκ Κάι-σεκ -- στο παρελθόν εμείς ήμαστε στο βουνό και αυτός ήταν δίπλα στο νερό, κατά τη διάρκεια του Πολέμου Αντίστασης εμείς ήμαστε πίσω από τις εχθρικές γραμμές και αυτός ανέβηκε στο βουνό. Τώρα κατεβαίνει από το βουνό, και έρχεται να αρπάξει τους καρπούς της νίκης.

Το Κομμουνιστικό Κόμμα Κίνας και ο Τσανγκ Κάι-σεκ.

Κατά τη διάρκεια των προηγούμενων οκτώ ετών ο λαός και ο στρατός των Απελευθερωμένων Περιοχών μας, χωρίς καμία απολύτως ενίσχυση από εξωτερικό και στηριγμένοι αποκλειστικά στις δικές τους προσπάθειες, απελευθέρωσαν εκτεταμένες περιοχές και αντιστάθηκαν και καθήλωσαν τον όγκο των ιαπωνικών δυνάμεων και πρακτικά όλα τα στρατεύματα των ανδρεικέλων. (...) Προκειμένου να υπερασπιστούμε τα 200 εκατομμύρια λαού της Μεγάλης Πίσω Περιοχής, προστατεύσαμε και αυτόν τον "μεγάλο στρατηγό" και του δώσαμε το χρόνο και τον χώρο για να κάθεται και να περιμένει την νίκη με τα σταυρωμένα τα χέρια. (...) Αν δεν είμαστε εμείς, δεν θα μπορούσε να κάθεται και να περιμένει. Μήπως στο τέλος είναι αυτός ο "μέγας στρατηγός" ευγνώμων; Όχι, όχι αυτός! (...) Πώς αναρριχήθηκε ο Τσανγκ Κάι-σεκ στην εξουσία; (...) από την πρώτη περίοδο συνεργασίας μεταξύ του Κουομίταγκ και του Κομμουνιστικού Κόμματος, από την υποστήριξη που δόθηκε από τους ανθρώπους, οι οποίοι δεν είχαν δει ακόμα μέσα του. Μόλις απέκτησε εξουσία, ο Τσανγκ Κάι σεκ, μακριά από το να είναι ευγνώμων, τους χτύπησε και τους βύθισε στο λουτρό αίματος δέκα ετών εμφύλιου πολέμου. (...) Αυτός ο πόλεμος τώρα τελειώνει με νίκη και η Ιαπωνία φτάνει στο σημείο να παραδοθεί, αλλά αυτός (...) φυλλομετράει τα αρχεία του 1927 και θέλει να ενεργήσει με τον ίδιο παλιό τρόπο. Λέει ότι δεν υπήρξε ποτέ οποιοσδήποτε "εμφύλιος πόλεμος" στην Κίνα, αλλά μόνο "καταστολή ληστών". Όπως κι αν θέλει να το ονομάσει, το γεγονός είναι ότι αυτός θέλει να αρχίσει έναν εμφύλιο πόλεμο ενάντια στο λαό• θέλει να σφάξει τον λαό.

Ποίος θέλει και ποιος μπορεί να αποτρέψει τον εμφύλιο πόλεμο

Έως ότου ξεσπάσει ένας εμφύλιος πόλεμος σε όλη τη χώρα, πολλοί από τους ανθρώπους και πολλοί από τους συντρόφους του κόμματός μας δεν θα έχουν μια πολύ σαφή αντίληψη αυτού του ζητήματος. (...) πολλοί άνθρωποι σκέφτονται, "καλά, μπορεί να μην υπάρξει εμφύλιος πόλεμος τελικά!" Πολλοί άλλοι φοβόνται τον εμφύλιο πόλεμο. Ο φόβος τους δεν είναι παράλογος. (...) Όσον αφορά την συνομωσία του Τσανγκ Κάι-σεκ για να εξαπολύσει έναν εμφύλιο πόλεμο, η πολιτική του κόμματός μας είναι σαφής και συνεπής, δηλαδή να αντιτεθούμε αποφασιστικά στον εμφύλιο πόλεμο, να είμαστε ενάντια στον εμφύλιο πόλεμο και να αποτρέψουμε τον εμφύλιο πόλεμο. (...) Παρ' όλα αυτά, είναι απαραίτητο να είμαστε ψύχραιμα εν γνώσει του ότι ο κίνδυνος του εμφύλιου πολέμου είναι εξαιρετικά σοβαρός επειδή η πολιτική του Τσανγκ Κάι-σεκ είναι ήδη αποφασισμένη. (...) είναι εμφύλιος πόλεμος. Η πολιτική μας, η λαϊκή πολιτική, είναι ενάντια στον εμφύλιο πόλεμο. Στους αντιπάλους του εμφύλιου πολέμου συμπεριλαμβάνονται μόνο το κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα και κινέζικος ο λαός. Είναι κρίμα που δεν περιλαμβάνεται και ο Τσανγκ Κάι-σεκ και το Κουομίταγκ. Εδώ μια πλευρά δεν θέλει τον πόλεμο και η άλλη τον θέλει. Εάν και οι δύο πλευρές δεν τον ήθελαν, δεν θα γινόταν πόλεμος. Τώρα, δεδομένου ότι μόνο μια πλευρά είναι ενάντια και αυτή η πλευρά δεν είναι ακόμα αρκετά ισχυρή για να ελέγξει την άλλη, ο κίνδυνος του εμφύλιου πολέμου είναι εξαιρετικά σοβαρός.

[Ο Μάο μιλάει εδώ για την πείρα που αποκτήθηκε από προηγούμενη σύγκρουση με τον Τσανγκ το 1927] Επανειλημμένως, η Κεντρική Επιτροπή του κόμματος έχει εξηγήσει σαφώς τον κίνδυνο του εμφύλιου πολέμου, και έτσι ολόκληρος ο λαός, όλα τα μέλη του Κόμματος και τα στρατεύματα που οδηγούνται από το Κόμμα είναι σε κατάσταση ετοιμότητας.

Τα δικαιώματα του λαού στην εξουσία και πώς διασφαλίζονται:

Τα δικαιώματα που έχει κερδίσει ο λαός δεν πρέπει ποτέ να εγκαταλειφθούν επιπόλαια αλλά πρέπει να προστατεύονται με αγώνα. Τον εμφύλιο πόλεμο δεν τον θέλουμε. Ωστόσο, αφού ο Τσανγκ Κάι-σεκ επιμένει (...) το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να πάρουμε τα όπλα και να τον πολεμήσουμε, αμυνόμενοι για να προστατεύσουμε τις ζωές, την ιδιοκτησία, την ιδιοκτησία και την ευημερία του λαού στις Απελευθερωμένες Περιοχές. (...) Εάν δεν νικήσουμε, δεν θα κατηγορήσουμε ούτε τον ουρανό ούτε τη γη αλλά τον εαυτό μας. (...) Πέρυσι ένας αμερικανικός ανταποκριτής με ρώτησε, «ποιος σας έχει δώσει την εξουσία να ενεργείτε»; Απάντησα, «ο λαός. (...) Το Κουομίταγκ, που κυβερνάει, δεν μας έδωσε καμιά εξουσία. (...) Παίρνουμε μέρος στο Λαϊκό Πολιτικό Συμβούλιο όπως προβλέπεται από τους κανόνες του, με την ιδιότητα της "πολιτιστικής οργάνωσης". Αλλά, εμείς λέμε ότι δεν είμαστε "πολιτιστική οργάνωση", εμείς έχουμε έναν στρατό και είμαστε μια "στρατιωτική οργάνωση"». Την 1η Μαρτίου ο Τσανγκ Κάι-σεκ δήλωσε ότι το Κομμουνιστικό Κόμμα πρέπει να παραδώσει τον στρατό του προτού μπορέσει να ζητήσει ένα νομικό status. H δήλωση του Τσανγκ Κάι-σεκ ισχύει ακόμη. Δεν έχουμε παραδώσει τον στρατό μας, και έτσι δεν έχουμε κανένα νομικό status και "περιφρονούμε τους ανθρώπινους και θεϊκούς νόμους". Το καθήκον μας είναι να είμαστε υπεύθυνοι ενώπιον του λαού. (...) Σαν αντιπρόσωποι του λαού πρέπει να τον αντιπροσωπεύσουμε σωστά και να μην ενεργούμε όπως ο Τσεν Του-χσίου. Αντιμετωπίζοντας αντεπαναστατικές επιθέσεις, ενάντια στο λαό ο Τσεν Του-χσίου δεν ακολούθησε την πολιτική να δίνουμε χτύπημα στο χτύπημα και να αγωνιζόμαστε για κάθε σπιθαμή εδάφους με συνέπεια, το 1927, μέσα σε διάστημα μερικών μηνών, έχασε όλα τα δικαιώματα που είχε κερδίσει ο λαός. Αυτή την φορά πρέπει να είμαστε προσεκτικοί. (...) Πρέπει να έχουμε το μυαλό μας καθαρό και να έχουμε μια σωστή πολιτική. Δεν πρέπει να κάνουμε λάθη.

Σε ποιόν θα έπρεπε να ανήκουν οι καρποί της νίκης στον Πόλεμο της Αντίστασης; Είναι πολύ προφανές. Πάρτε μια ροδακινιά για παράδειγμα. Τα ροδάκινα που παράγει το δέντρο είναι οι καρποί της νίκης. Ποιος έχει δικαίωμα να μαζέψει τα ροδάκινα; Θα ρωτήσετε ποιος φύτεψε και πότισε το δέντρο. Ο Τσανγκ Κάι-σεκ καθόταν σταυροπόδι στο βουνό, δεν έφερε ούτε έναν κουβά νερό, και τώρα απλώνει το χέρι από μακριά να μαζέψει τα ροδάκινα. "Είμαι ο ιδιοκτήτης αυτών των ροδάκινων," λέει, "είμαι ο γαιοκτήμονας και είστε οι δουλοπάροικοί μου και δεν θα επιτρέψω σε σας να μαζέψετε ούτε ένα." (...) Του είπαμε "δεν έφερες ποτέ ούτε μια στάλα νερό, και έτσι δεν έχεις κανένα δικαίωμα να μαζέψεις ροδάκινα. Εμείς, ο λαός των Απελευθερωμένων Περιοχών, μέρα έμπαινε μέρα έβγαινε, ποτίζαμε το δέντρο και έχουμε ακέραιο το δικαίωμα να μαζέψουμε τα φρούτα." (...) Όσο για τον Τσανγκ Κάι-σεκ, αυτός ήταν παθητικός στο να αντισταθεί στην Ιαπωνία αλλά ήταν ενεργητικός στον αντικομουνισμό. Ήταν τροχοπέδη στον λαϊκό Πόλεμο Αντίστασης. Τώρα αυτή η τροχοπέδη βγαίνει μπροστά να μονοπωλήσει τους καρπούς της νίκης, θέλει την Κίνα μετά την νίκη να ξαναπέσει στην παλιά προπολεμική κατάσταση και δεν ενέχεται την παραμικρή αλλαγή. Αυτό δίνει την αφορμή ενός αγώνα. Σύντροφοι! Είναι ένας πολύ σοβαρός αγώνας.

Ότι οι καρποί της νίκης στον Πόλεμο της Αντίστασης θα πρέπει να πάνε στον λαό είναι ένα πράγμα, αλλά ποιος θα τους πάρει τελικά και εάν θα είναι ο λαός είναι ένα άλλο. Μην είστε πάρα πολύ βέβαιοι ότι όλοι οι καρποί της νίκης θα περιέλθουν στα χέρια του λαού. Ο Τσανγκ Κάι-σεκ θα αρπάξει πολλά και μεγάλα ροδάκινα, όπως η Σαγκάη, το Νανκίνγκ το Χάνγκτσόου και άλλες μεγάλες πόλεις. Έχει συνεταιριστεί με τον Αμερικάνικο ιμπεριαλισμό και σ' αυτές τις περιοχές έχουν το πάνω χέρι, ενώ ο επαναστατικός λαός, μπορεί μέχρι στιγμής σε γενικές γραμμές να κατέχει μόνο τις αγροτικές περιοχές. [μιλάει για την πείρα από το παρελθόν] Αργότερα νικηθήκαμε, πράγμα για το οποίο πρέπει να κατηγορήσουμε, όχι τον Τσανγκ Κάι-σεκ, αλλά τους εαυτούς μας που δεν αγωνιστήκαμε αρκετά καλά. Αυτή τη φορά, (...) η κατάσταση για την κινεζική επανάσταση θα είναι πράγματι πολύ ελπιδοφόρα.

Πολιτικοί όροι του εμφυλίου πολέμου και πολιτική συνειδητοποίηση

Θα ξεσπάσει ένας ανοικτός και ολοκληρωτικός εμφύλιος πόλεμος; Αυτό εξαρτάται από εσωτερικούς και διεθνείς παράγοντες. Οι εσωτερικοί παράγοντες είναι κυρίως η δύναμή μας και ο βαθμός της πολιτικής μας συνειδητοποίησης. Με δεδομένα την γενική τάση της διεθνούς και εσωτερικής κατάστασης και τα συναισθήματα των ανθρώπων, είναι δυνατό, μέσω του αγώνα μας να περιορίσουμε τοπικά τον εμφύλιο πόλεμο ή να καθυστερήσουμε το ξέσπασμα ενός εμφύλιου πολέμου σε όλη την κλίμακα της χώρας; Υπάρχει αυτή η δυνατότητα.
Ο Τσανγκ Κάι-σεκ θα αντιμετωπίσει πολλές δυσκολίες εάν προσπαθήσει να εξαπολύσει έναν εμφύλιο πόλεμο. Κατ' αρχή, στις Ελευθερωμένες Περιοχές υπάρχουν εκατό εκατομμύρια λαού, με ένα εκατομμύριο στρατού και πάνω από δύο εκατομμύρια πολιτοφυλακή. Δεύτερον, ο πολιτικά συνειδητός κόσμος στις περιοχές του Κουομίταγκ είναι ενάντια στον εμφύλιο πόλεμο, και αυτό είναι ένα είδος ελέγχου για τον Τσανγκ Κάι-σεκ. Τρίτο, μέσα στο Κουομίταγκ υπάρχει ένα τμήμα που επίσης δεν είναι υπέρ του εμφύλιου πολέμου. Η κατάσταση σήμερα είναι πολύ διαφορετική από αυτήν του 1927. Ειδικότερα, οι συνθήκες του Κόμματός μας είναι σήμερα πολύ διαφορετικές από αυτές του 1927. (...) Σήμερα το επίπεδο πολιτικής συνειδητοποίησης του Κόμματός μας είναι πάρα πολύ υψηλότερο.

Εκτός από την δική μας πολιτική συνείδηση, της εμπροσθοφυλακής του προλεταριάτου, υπάρχει το ζήτημα της πολιτικής συνειδητοποίησης των μαζών του λαού. Όταν οι άνθρωποι δεν είναι ακόμα πολιτικά συνειδητοί, είναι εντελώς δυνατό να παραδοθούν τα επαναστατικά τους κέρδη σε άλλους. Αυτό έγινε στο παρελθόν. Σήμερα το επίπεδο πολιτικής συνειδητότητας του Κινέζικου λαού είναι πάρα πολύ ψηλότερο. Το γόητρο του κόμματός μας ανάμεσα στον λαό ποτέ δεν ήταν τόσο μεγάλο. Παρ' όλα αυτά, ανάμεσα στον λαό και κυρίως ανάμεσα σ' εκείνους που ζουν στις υπό Γιαπωνέζικη κατοχή περιοχές και σ' αυτές του Κουομίταγκ, υπάρχουν ακόμα πολλοί που πιστεύουν τον Τσανγκ Κάι-σεκ και έχουν αυταπάτες για το Κουομίταγκ και τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, αυταπάτες που ο Τσανγκ Κάι-σεκ δουλεύει σκληρά για να διαδώσει. (...) Πρέπει να σκουπίσουμε τις καθυστερημένες ιδέες από τα μυαλά του κινέζικου λαού, ακριβώς όπως σκουπίζουμε τα δωμάτιά μας. Η σκόνη δεν εξαφανίζεται ποτέ χωρίς σκούπισμα. Πρέπει να διεξάγουμε διαρκή προπαγάνδα και εκπαίδευση ανάμεσα στις μάζες, έτσι ώστε να αντιληφθούν την πραγματική κατάσταση και τις τάσεις της Κίνας και να έχουν εμπιστοσύνη στην δύναμή τους.

Η οργάνωση του λαού εξαρτάται από εμάς. Όσο για τους αντιδραστικούς στην Κίνα, από εμάς εξαρτάται να οργανώσουμε τον λαό για να τους ανατρέψει. Κάθε τι το αντιδραστικό είναι το ίδιο: αν δεν το χτυπήσεις δεν θα πέσει. Είναι όπως όταν σκουπίζουμε το πάτωμα, όπου η σκούπα δεν φθάνει, η σκόνη δεν εξαφανίζεται ποτέ του από μόνη της. (...) Εμείς οι Μαρξιστές είμαστε επαναστάτες ρεαλιστές και ποτέ δεν παραδινόμαστε σε άκαρπα όνειρα. Υπάρχει ένα παλαιό ρητό στην Κίνα, "Σήκω την αυγή και σκούπισε την αυλή." (...) Η Κίνα είναι μια απέραντη περιοχή, και εξαρτάται από εμάς να την σκουπίσουμε τελείως ίντσα με ίντσα.

Σε ποια βάση θα πρέπει να στηριχτεί η πολιτική μας; Πρέπει να στηριχτεί στις δικές μας δυνάμεις, και αυτό σημαίνει την αναμόρφωσή μας μέσω των δικών μας προσπαθειών. Δεν είμαστε μόνοι μας• όλες οι χώρες και οι λαοί που αντιτίθενται στον ιμπεριαλισμό είναι φίλοι μας. (...) Ο Τσανγκ Κάι-σεκ, αντίθετα, βασίζεται εξ ολοκλήρου στην βοήθεια του ιμπεριαλισμού των ΗΠΑ στον οποίο αποβλέπει σαν στήριγμά του. (...) Αλλά ο ιμπεριαλισμός των ΗΠΑ, ενώ είναι φαινομενικά ισχυρός είναι εσωτερικά αδύνατος. Πρέπει να έχουμε καθαρό μυαλό, δηλαδή, δεν πρέπει ούτε να πιστεύουμε τα "ωραία λόγια" των ιμπεριαλιστών ούτε να φοβόμαστε την παραφορά τους. (...) Ένας Αμερικανός είπε μια φορά σε μένα, «Εσείς πρέπει (...) να στείλετε μερικά άτομα για να είναι αξιωματούχοι στην κυβέρνηση του Κουομίταγκ». Απάντησα: «Δεν είναι καμία εύκολη δουλεία να είσαι αξιωματούχος δεμένος χειροπόδαρα• δεν θα το κάνουμε (...)». Αυτός είπε, «θα είναι κακό αν δεν το κάνετε.» Τον ρώτησα, «γιατί θα είναι κακό;» Είπε, «πρώτο, οι Αμερικανοί θα σας αναθεματίζουν• δεύτερο, οι Αμερικανοί θα υποστηρίξουν τον Τσανγκ Κάι-σεκ.» Απάντησα: «Εάν εσείς οι Αμερικανοί, χορτάτοι από ψωμί και ύπνο, θελήσετε να αναθεματίσετε τον λαό και να στηρίξετε τον Τσανγκ Κάι-σεκ, αυτό είναι δική σας δουλειά και εγώ δεν θα ανακατευτώ. Αυτά που έχουμε εμείς τώρα είναι κεχρί και ντουφέκια, αυτά που έχετε εσείς είναι ψωμί και κανόνια. (...) Αλλά να θυμάστε ένα πράγμα. (...) Η Κίνα σίγουρα δεν ανήκει στον Τσανγκ Κάι-σεκ, η Κίνα ανήκει στον Κινέζικο λαό. Θα έρθει η μέρα σίγουρα που θα το βρείτε αδύνατο να τον υποστηρίξετε άλλο» (...).

Η επέμβαση της Σοβιετικής Ένωσης και η σημασία της Βόμβας

Η Σοβιετική Ένωση έχει στείλει τα στρατεύματά της, ο Κόκκινος Στρατός, έχει έρθει να βοηθήσει τον Κινέζικο λαό να διώξουν τον εισβολέα, ένα τέτοιο γεγονός δεν έχει συμβεί ποτέ πριν στην ιστορία της Κίνας. Η επίδραση του είναι ανυπολόγιστη. Τα όργανα προπαγάνδας των Ηνωμένων Πολιτειών και του Τσανγκ Κάι-σεκ ήλπιζαν ότι θα σαρώσουν την πολιτική επιρροή του Κόκκινου Στρατού με δύο ατομικές βόμβες. Αλλά αυτή δεν μπορεί να σαρωθεί, δεν είναι τόσο εύκολο. Μπορούν οι ατομικές βόμβες να κρίνουν τους πολέμους; Όχι, δεν μπορούν. (...) Γιατί η Ιαπωνία δεν παραδόθηκε όταν οι δύο βόμβες έπεσαν πάνω της και γιατί παραδόθηκε μόλις έστειλε τα στρατεύματά της η Σοβιετική Ένωση; Μερικοί από τους συντρόφους μας, επίσης, θεωρούν ότι η ατομική βόμβα είναι παντοδύναμη• αυτό είναι ένα μεγάλο λάθος.

Οι καταπολέμηση των αστικών επιδράσεων στο κόμμα

Αυτοί οι σύντροφοι δείχνουν λιγότερη κρίση ακόμα και από έναν βρετανό εκπρόσωπο (...) που λέγεται Λόρδος Μαουντμπάτεν. Αυτός είπε ότι το χειρότερο λάθος που μπορεί να γίνει είναι να θεωρηθεί ότι η ατομική βόμβα μπορεί να κρίνει τον πόλεμο. Αυτοί οι σύντροφοι είναι πιο πίσω και από τον Μαουντμπάτεν. Ποια επίδραση έχει κάνει αυτούς τους συντρόφους να θεωρούν την ατομική βόμβα ως κάτι θαυματουργό; Η αστική επίδραση. Από πού προέρχεται; Από την εκπαίδευσή τους σε αστικά σχολεία, από τον αστικό τύπο και τα πρακτορεία ειδήσεων. Υπάρχουν δύο παγκόσμιες οπτικές του κόσμου και δύο μεθοδολογίες, η προλεταριακή παγκόσμια οπτική και μεθοδολογία και αστική οπτική και μεθοδολογία. Αυτοί οι σύντροφοι προσκολλώνται συχνά στην αστική οπτική και μεθοδολογία και ξεχνούν συχνά την προλεταριακή οπτική και μεθοδολογία. Η θεωρία ότι "τα όπλα αποφασίζουν για όλα", η καθαρά στρατιωτική άποψη, ένα γραφειοκρατικό στυλ δουλειάς που χωρίζεται από τις μάζες, η ατομιστική σκέψη, και τα παρόμοια -- όλα αυτά είναι αστικές επιρροές στις τάξεις μας. Πρέπει να σκουπίζουμε συνεχώς αυτά τα αστικά πράγματα από τις τάξεις μας, ακριβώς όπως σκουπίζουμε την σκόνη.

Η είσοδος της Σοβιετικής Ένωσης στον πόλεμο αποφάσισε για την παράδοση της Ιαπωνίας και η κατάσταση της Κίνας μπαίνει σε μια νέα περίοδο. Ανάμεσα στον Πόλεμο της Αντίστασης και στην νέα περίοδο υπάρχει ένα μεταβατικό στάδιο. Η προσπάθεια κατά τη διάρκεια αυτού του μεταβατικού σταδίου είναι να αντιταχθούμε στο σφετερισμό από τον Τσανγκ Κάι- σεκ των καρπών της νίκης στον Πόλεμο της Αντίστασης. Ο Τσανγκ Και - σεκ θέλει να προωθήσει έναν πανεθνικό εμφύλιο πόλεμο και η πολιτική του αυτή έχει κανονιστεί• πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι γι αυτό. Οποτεδήποτε και να ξεσπάσει αυτός ο πανεθνικός εμφύλιος πόλεμος, πρέπει να έχουμε προετοιμαστεί καλά. Εάν πρόκειται να έρθει, για παράδειγμα, ακόμα και αύριο το πρωί, πρέπει να είμαστε έτοιμοι. Αυτό είναι το σημείο νούμερο ένα. Στην παρούσα διεθνή και εσωτερική κατάσταση, είναι δυνατό για κάποιον χρόνο ο εμφύλιος πόλεμος να είναι περιορισμένος σε κλίμακα και σε έκταση. Αυτό είναι το σημείο νούμερο δύο. Το σημείο ένα είναι για ποιο πράγμα πρέπει ετοιμαζόμαστε, το σημείο δύο είναι τι έχει επικρατήσει για μεγάλο διάστημα. Με λίγα λόγια πρέπει να είμαστε έτοιμοι. Με το να είμαστε προετοιμασμένοι, θα μπορούμε να αντεπεξέλθουμε κατάλληλα με όλων των ειδών τις περίπλοκες καταστάσεις.